ROGER

Lucrarea prezentată de Madalina Chitez la conferința „Viitorul Educației (Ediția 8), Conferințele Internaționale Pixel”, desfășurată la Florența, Italia, între 28 și 29 iunie 2018, a vizat diseminarea rezultatelor unui studiu de caz bazat pe experiența de predare: Using digital content to enhance education: vlogs as a resource for MA theses in linguistics (Folosirea conținutului digital pentru a îmbunătăți educația: vlog-uri ca o resursă pentru lucrări de master în lingvistică).

More information about the conference here and here:

Rezumat:

O mare parte din cercetarea referitoare la tehnologia digitală în învățământul universitar a subliniat impactul său asupra implicării studenților în studiile universitare. Folosirea conținutului digital în lingvistica aplicată are, de asemenea, un înalt potențial didactic, considerând că una dintre trăsăturile definitorii ale acestui domeniu este legătura pe care o creează între observațiile lingvistice, analiza rezultată și lumea reală. În cazul abordărilor de lingvistica de corpus, caracterul aplicativ este implicit datorită caracterului orientat spre date al disciplinei. Cu toate acestea, predarea de lingvistica de corpus poate fi o provocare pentru profesorii universitari, care trebuie să abordeze problemele de motivare, metodologie și interpretare a datelor.

Bazându-se pe educația bazata pe tehnologie, lucrarea susține că studenții pot fi motivați cu succes să scrie lucrări științifice în lingvistică, dacă vor aborda subiecte legate de interesele reale specifice grupului lor. Aceste subiecte implică utilizarea resurselor de date, cum ar fi vlog-uri, blog-uri, forumuri sau platforme video. Voi discuta mai multe soluții de conținut digital pe care le poate adopta o teză de masterat, astfel încât studenții să poată rezona cu sarcinile de învățare și academice. În plus, voi prezenta și voi dezbate asupra dezvoltării temei pentru o teză de masterat în domeniul lingvisticii de corpus aplicate. Provocările legate de supervizarea tezei finale provocările și recomandările vor fi, de asemenea, integrate în discuție.

Cuvinte cheie: lingvistică aplicată, lingvistică dec corpus, tehnologii noi, conținut digital, lucrare de master, supervizare teză, scriere academică, didactica inovatoare, didactica lingvisticii, vlogging

Impresii:

  • Discuții interesante dintr-o multitudine de discipline organizate în sesiuni paralele. Mi-au plăcut foarte mult sesiunile privind metodologiile inovatoare de predare și învățare, strategiile privind predarea eficientă, studiile privind achiziția de limbi străine și educația și noile tehnologii.
  • Moderarea unei sesiuni privind strategiile de predare eficientă, în care Madalina Chitez a moderat patru lucrări de cercetare în domeniul predării școlare, a fost o bună ocazie de a se întâlni cu colegi din alte țări.

Titlul prezentarii

Bottom-up Quality Practices in ECEC Services – The SEQUENCES Project PDF

Sylvia Liuti

FORMA.Azione (Italy)

 

Adina Curta

FORMA.Azione (Italy)

Defining Italian Grammar Laboratory Model: First Results from a Participatory Research PDF

Loredana Camizzi

Italian National Agency Erasmus+ INDIRE (Italy)

Engaging All Actors in the Educational Process: Outcomes of a Collaborative Project of Entrepreneurship Education Developed at Schools of Baixo Alentejo (Portugal) PDF

Sandra Santana Lopes Polytechnic Institute of Beja (IPBeja) – CICS.Nova (Portugal)

HLW Rankweil Lives Europe with Erasmus+ PDF

Paolo Notarantonio HLW Rankweil (Austria)