ROGER

Loredana Bercuci a prezentat lucrarea “The most important academic genres at Romanian universities: survey results and context” (scrisă împreună cu Mădălina Chitez) si posterul “The Influence of the Romanian Academic Style on Student Writing in English” în cadrul conferinței 1st Literacy Summit  care a avut loc în Porto, Portugalia între 1-3 Noiembrie 2018.

Rezumat

Referindu-ne la cele mai folosite genuri academice din România, am extras date dintr-un chestionar trimis universităților românești la începutul anului 2018. Chestionarul face parte din proiectul ROGER, ce se va desfășura pe o perioadă de cinci ani (2017-2018) la Universitatea de Vest din Timișoara. Acest proiect va cerceta tipurile textuale scris de studenți în limbile română și engleză, analizând textele folosind metodele lingvisticii de corpus. Am enumerat și descris cele mai frecvente genuri  (e.g. eseu/essay, referat/research paper, lucrare științifică/academic essay), apoi am clasificat opțiunile studenților având în vedere disciplina pe care o studiază. În plus, am adus în discuție preferințele studenților în ceea ce privește genurile, prezentând și evoluția genurilor în educația terțiară românească și extrapolând cerințele asociate cu această evoluție. 

Stilul românesc de scriitură academică nu a fost incă definit, însă până și dintr-o analiză superficială a lucrărilor academice scrise în limba română reiese că acestea sunt caracterizate de un stil impersonal, detalii care nu sunt necesare, și formulări tipice. Posterul prezentat a definit stilul românesc și a analiza cum acesta influențează scriitura în limba engleza. Au fost analizate două reviste științifice studențești publicate la Universitatea de Vest din Timișoara: Literacum (în limba română) și Journal of Student Research in Languages and Literatures (in limba engleză), folosind metodele lingvisticii de corpus.

Mai multe informații aici: https://www.is1401eln.eu/en/events-2/meetings/1st-literacy-summit/

Impresii