ROGER

Madalina Chitez, Claudia Doroholschi și Roxana Rogobete au depus în noiembrie 2018, ca propunători secundari, proiectul de acțiune COST intitulat PROWOKE – Creating the Writing for Work Network. Coordonat de către Prof. Kirstin Bromberg de la Hochschule für Technik und Wissenschaft des Saarlandes (htw saar), rețeaua a fost creată de 35 de propunători din mai mult de 15 țări. Alături de MindsHub Oeconomica Foundation, Universitatea de Vest din Timișoara a fixat România ca țara cu cea mai mare repezentativitate în cadrul rețelei de parteneri.

Pentru a ajuta la pregătirea propunerii, Roxana Rogobete a călătorit la Saarbrücken, Germania, pentru a lucra impreuna cu Dna Prof. Kirstin Bromberg în etapele finale ale procesului de depunere a propunerii.

Rezumatul propunerii de acțiune PROWOKE

PROWOKE își propune să reducă decalajul între deprinderile de scriere pe care studenții le dobândesc pe parcursul studiilor universitare și abilitățile de care aceștia au nevoie la locul de muncă. Acest fapt reprezintă o provocare în perioada contemporană, când avem de-a face cu o piață a muncii din ce în ce mai dinamică, globalizată și digitalizată. Analizând tipologia scrierii profesionale la locul de muncă și noi metode de predare pentru a forma competențele de scriere profesională, PROWOKE are ca scop coagularea unei rețele regionale, naționale și internaționale pentru creșterea gradului de angajare în rândul studenților, familiarizarea acestora cu nevoile și cerințele angajatorilor pentru a ușura tranziția de la mediul educațional la cel profesional. Practic, acțiunea urmărește să pregătească adecvat studenții pentru taskurile referitoare la writing și comunicare scrisă în diferite contexte profesionale. 

La momentul depunerii proiectului (noiembrie 2018), acesta implica deja 35 de parteneri din peste 15 țări (Germania, Elveția, Italia, Danemarca, SUA, Canada, România, Spania, Macedonia, Ucraina, Grecia, Bulgaria, Portugalia etc.), parteneri aparținând mediului universitar, privat ori instituțional-public din domenii precum științe economice/business, științe sociale (de exemplu, asistență socială), științe ale comunicării, științe umaniste (sociolingvistică, analiza discursului etc.), științe medicale, științe inginerești. PROWOKE are nevoie, astfel, de conectarea actorilor din mediul academic și profesional pentru configurarea unei rețele de lucru. 

Într-o primă fază a acțiunii (proiectate pe parcursul a patru ani), grupurile de lucru vor identifica genurile de scriere profesională necesare/utilizate în diferite domenii din cadrul instituțiilor implicate (științe sociale, tehnologice, economice, umaniste etc.), pentru înțelegerea practicilor textuale indispensabile pe piața muncii. Implicarea stakeholderilor constă, în această etapă, în ajutorul oferit spre a depista dificultățile pe care tinerii angajați le au în contextele comunicative. În acest fel, partenerii educaționali se pot axa, în a doua etapă, pe conturarea unor măsuri de îmbunătățire a strategiilor retorice ori a tehnicilor de scriere utilizate în mediul academic, precum și pe accentuarea capacității studenților și viitorilor angajați de a se raporta critic la procesul de scriere. Aceste măsuri de remediere pot fi implementate, pe de o parte, prin modificarea și adaptarea curriculei universitare, iar, pe de altă parte, pe piața muncii cu sprijinul stakeholderilor.

Mai multe informații despre acțiunile COST pot fi găsite aici.

Impresii: 

  • Activitatea a reprezentat un foarte bun exercițiu pentru a câștiga experiență în scrierea de proiecte, colaborarea dintre parteneri putând fi utilizată și cu alte ocazii. 

Rețeaua PROWOKE: