ROGER

Joi, 26 septembrie 2019, studenții anului I ai Facultății de Litere, Istorie și Teologie au participat în cadrul unui atelier pregătit de echipa de cercetători a proiectului ROGER, numit #DIGITTworld – Digital Linguistics Workshop. În prima parte a workshopului, dr. Mădălina Chitez și asist. univ. dr. Roxana Rogobete le-au făcut „cunoștință” studenților cu ROGER, proiectul de cercetare care se ocupă de Genurile academice la intersecția dintre tradiție și internaționalizare: Cercetare contrastivă pe bază de corpus asupra utilizării genurilor academice de către studenții din România. Principalele aspecte discutate în cadrul workshopului au fost misiunea proiectului, obiectivele acestuia, sursele de finanțare, schimbările pe care le aduce era digitală și, implicit, instrumentele digitale care ajută la realizarea muncii de cercetare în domeniul științelor umaniste, dar și importanța îmbunătățirii scrierii academice în România, prin realizarea unor cercetări continue privind acest aspect. De asemenea, studenții au fost familiarizați cu anumite concepte-cheie ale proiectului, și anume corpuslingvistică de corpusdigital humanities, dar și cu activitatea pe care cercetătorii proiectului ROGER au întreprins-o, prin participări la diferite conferințe internaționale, încă din 2017, respectiv prin prezentarea rezultatelor unui chestionar de genuri academice (ROGS), care a fost aplicat în cadrul universităților din România și, implicit, în cadrul Universității de Vest din Timișoara. De asemenea, studenților din anul I li s-au prezentat câteva oportunități pe care aceștia le pot avea prin implicarea în cadrul proiectului ROGER, prin activități de voluntariat sau/și practică.

În a doua parte a workshopului, asist. univ. dr. Loredana Bercuci și Andreea Dincă au realizat, împreună cu studenții, o serie de activități practice extrem de interesante focalizate pe lingvistica de corpus. De pildă, aceștia au putut observa, cu ajutorul unor instrumente online, anumite ocurențe constante ale cuvintelor dintr-un anumit corpus de texte sau chiar analiza limbajului unor vloggeri foarte cunoscuți.

Studenții au fost entuziasmați de această activitate, stârnindu-le interesul pentru viitoare activități în care aceștia vor putea fi implicați. Activitatea s-a încheiat printr-un quiz extrem de interactiv și amuzant privind lingvistica, ce a adus câteva „premii” delicioase studenților cu cele mai bune răspunsuri.